Foto: Arjo van der Graaff - juni 2012

OVER MIJ

Heb ik mijn leven net zo lekker op orde, ziet mijn lijf er holadiejee okee uit, wordt er eind april 2012 borstkanker geconstateerd.
En niet zo'n klein beetje ook.

Een borstamputatie & twee chemo's later, wordt in juli de diagnose gesteld.
Uitzaaiingen in de botten: schedel, nek, rug, ribben & bekken. Ongeneeslijk wordt gezegd.
Maar dat zullen we nog wel eens zien.
Mijn leven en mijn kinderen zijn me te lief.

Begin augustus ben ik -naast de reguliere behandeling in Nederland- aanvullende & bewezen therapieën in Duitsland gaan volgen. Deze behandelingen worden nagenoeg niet vergoed door mijn zorgverzekeraar. En bungelt er dus een ongezellig prijskaartje aan mijn pols.

And that just makes me a chick on a mission. Leuren met Leed. Om geld te genereren voor alle extra ziektekosten, waaronder niet vergoede behandelingen in het buitenland en reis- & verblijfskosten. Volgens mijn berekeningen ca. 30.000,-- euri op jaarbasis.

Sinds april 2013 ben ik begunstigde van de Stichting No Guts No Glory.
Deze stichting heeft KEIHARD geld nodig om mij financieel te kunnen ondersteunen met de behandelkosten. En daarnáást blijven er helaas nog eens genoeg kosten over die ik niet alleen kan opbrengen.

Tragisch is de diagnose "ongeneeslijk". Maar dat woord heb ik inmiddels het raam uitgeflikkerd. Dat woord maakt een mens pas echt doodziek. Hilarisch is wat ik er van probeer te maken.

Volledige focus op herstel.
Against all odds? Misschien. Maar ik denk van niet. No Guts, No Glory!

Inspirerend is dit lichamelijke gedoe wel. Ondanks de heftigheid van alles, heeft mijn tumor last van humor. En ben ik in februari 2013 deze blog gestart. Wat lach & beklag hier, wat rauw & rouw daar. Alles hieraan is ultiem & intiem, hartverscheurend & hartverwarmend.
Het leven is tragisch hilarisch en omarm ik het intens. En zo af & toe spuug ik het vol op de bek.

- Doe mee en deel deze blog binnen je netwerk
- Verzin initiatieven, groot/klein: alles helpt!
- Doe & doneer -in welke vorm dan ook- want we hebben al het KEIHARDE geld & bemoedigingen nodig!

Ik beleef een avontuur waar ik niet voor heb gekozen. Maar als het dan toch moét..hoppa! Knapzak over de schouder & gáán. Kom dan ook maar door met dat Onvermijdelijke Avontuur!


Copyright © 2013. All rights reserved.


donderdag 11 juli 2013

Te grote storm

Zit ik er zomaar heen.
Mijn lijf door de intensieve behandelingen van de afgelopen drie weken kei- & keihard aan het werk.
6-7 uur aan het infuus per dag (zie blogs behandelingen).
Ik heb veel gelachen, maar ook verbijsterd tot de ontdekking gekomen dat de uitstralingspijn in mn kop en ribben van de afgelopen maanden vooralsnog niets met de kanker te maken blijkt te hebben. Maar met mijn verschoven schedelplaten & wervels. Slik ik morfine tegen een verkeerde conclusietrekking?? Wtf?! Heb ik zoveel heimwee naar mijn kids gehad. Na een jaar de balans opgemaakt welke warme dekens er daadwerkelijk zijn overgebleven. Heb ik hartzeer om de afhakers en op de laatste behandeldag hoor ik in 2 uur tijd dat lotgenootje Keessie is overleden en dat de pot bij No Guts No Glory nagenoeg op blijkt. Ik voel me machteloos, krachteloos & überverdrietig.
Krijg mn koffers amper ingepakt op vrijdag en hoe ik ze in de auto moet zetten, weet ik al helemaal niet meer.
Huilend bel ik mn moedertje. Samen met de andere oma, komen ze me halen in Gronau.
Down & out.
Te vermoeid om nog een noodblog te schrijven.
Dan kan de titel alleen nog maar zijn: 
HELP DAN TOCH!?! 
GELD OF MN LEVEN!!!!
Hoe Fucking Gênant is dat?! In ons eigen klotezorgstelsel?! Godverdomme.
Wil ik aan de chemo die -pak m beet- 50.000,-- kost, wat me zeer ws. zieker maakt, dan kan ik morgen terecht. Wil ik een groter aanbod van behandelingen, een andere kans op beter & sterker, kan ik t bekijken in medisch Nederland.
Zoek t maar uit, mevrouwtje.. Protocollen hier & daar, behoudendheid zus & zo.
Steek t ff lekker in uw protocollaire farmareet.
Ik zoek geen mensen die 'gewoon' hun werk doen.
Ik heb mensen nodig die hun uiterste best voor me doen. Omdat mn situatie dat vraagt!
Dat maakt me geen lastige patiënt. Alleen omdat ik gefocust ben op herstel!
Ben zo ontzettend moe. Ik weet het niet meer.
Echt niet.

Een jaar lang mijn kop 'so sane' mogelijk kunnen houden, maar nou heb ik het gevoel dat het echt ff op is.
En ondanks enkele consequente vriendendekens om me heen, valt de strijd me nu te zwaar en is deze storm te groot. Heb ik vanaf gistermiddag tot vanochtend 17 uur geslapen, met n tussenstoppie in de nacht.
Heeft de Shamrock Inn in Hellevoetsluis me hun locatie gratis aangeboden en heeft de dochter van Oma Romijn aangegeven misschien nog wel wat lokale levensliedzangers & zangeressen te kunnen regelen.
Wat geweldig zou zijn, maar ik heb de fut niet om zelf te organiseren & te regelen. K val nog net niet om.
Mijn liefste vrienden hebben het afgelopen jaar al meerdere initiatieven ontplooit. Maar kunnen niet met de pet bij dezelfde mensen langs blijven gaan.
Ik moet me van mezelf -alweer- herpakken. Mijn benodigde bedrag per jaar van 20.000,-- naar 30.000,-- opkrikken, omdat dat realistischer is.
Met de kinderen bij hun vader, is het enige behoefte die ik overblijft: slapen, slapen & nog es zzz....
Want tijdens het slapen hoef ik niet te huilen, te stressen, te heimweeën, te machtelozen & te hartzeren.

Me zo voelen en dan nu net..
Krijg ik een telefoontje van Ellen Gerritsen, OpperTopper van No Guts No Glory, dat ze met haar noodblog de aandacht heeft getrokken van Hart van Nederland.
En dus as. zaterdagavond een item van No Guts No Glory in Hart van Nederland.
Gaan we knallen met hen, met de blog Onvermijdelijk Avontuur & natuurlijk die van Corine Om het Lijf Geschreven.
En volgende week woensdag ook nog een interview bij Nederland Dichtbij op Radio 5 van 23.10 - 23.45 uur.

Maar is nu.. nu zijn mijn tranen om Keessie & zijn Sunshineband nog niet opgedroogd.
Gisteren ben je begraven. En heb ik nog even tegen jou & je bruid & alle lieven, aangepraat.
Deze woorden tezamen in mijn volgende Ode aan jou: Keessie & zn Sunshineband.


2 opmerkingen:

  1. xxxxxxx zomaar Kanjer
    lieffffsss Mildred

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We gaan ons best doen voor jou omdat je een geweldige sterke lieve vrouw bent xxx Olga

    BeantwoordenVerwijderen