Foto: Arjo van der Graaff - juni 2012

OVER MIJ

Heb ik mijn leven net zo lekker op orde, ziet mijn lijf er holadiejee okee uit, wordt er eind april 2012 borstkanker geconstateerd.
En niet zo'n klein beetje ook.

Een borstamputatie & twee chemo's later, wordt in juli de diagnose gesteld.
Uitzaaiingen in de botten: schedel, nek, rug, ribben & bekken. Ongeneeslijk wordt gezegd.
Maar dat zullen we nog wel eens zien.
Mijn leven en mijn kinderen zijn me te lief.

Begin augustus ben ik -naast de reguliere behandeling in Nederland- aanvullende & bewezen therapieën in Duitsland gaan volgen. Deze behandelingen worden nagenoeg niet vergoed door mijn zorgverzekeraar. En bungelt er dus een ongezellig prijskaartje aan mijn pols.

And that just makes me a chick on a mission. Leuren met Leed. Om geld te genereren voor alle extra ziektekosten, waaronder niet vergoede behandelingen in het buitenland en reis- & verblijfskosten. Volgens mijn berekeningen ca. 30.000,-- euri op jaarbasis.

Sinds april 2013 ben ik begunstigde van de Stichting No Guts No Glory.
Deze stichting heeft KEIHARD geld nodig om mij financieel te kunnen ondersteunen met de behandelkosten. En daarnáást blijven er helaas nog eens genoeg kosten over die ik niet alleen kan opbrengen.

Tragisch is de diagnose "ongeneeslijk". Maar dat woord heb ik inmiddels het raam uitgeflikkerd. Dat woord maakt een mens pas echt doodziek. Hilarisch is wat ik er van probeer te maken.

Volledige focus op herstel.
Against all odds? Misschien. Maar ik denk van niet. No Guts, No Glory!

Inspirerend is dit lichamelijke gedoe wel. Ondanks de heftigheid van alles, heeft mijn tumor last van humor. En ben ik in februari 2013 deze blog gestart. Wat lach & beklag hier, wat rauw & rouw daar. Alles hieraan is ultiem & intiem, hartverscheurend & hartverwarmend.
Het leven is tragisch hilarisch en omarm ik het intens. En zo af & toe spuug ik het vol op de bek.

- Doe mee en deel deze blog binnen je netwerk
- Verzin initiatieven, groot/klein: alles helpt!
- Doe & doneer -in welke vorm dan ook- want we hebben al het KEIHARDE geld & bemoedigingen nodig!

Ik beleef een avontuur waar ik niet voor heb gekozen. Maar als het dan toch moét..hoppa! Knapzak over de schouder & gáán. Kom dan ook maar door met dat Onvermijdelijke Avontuur!


Copyright © 2013. All rights reserved.


zaterdag 4 mei 2013

De Kale van Dale deel 1

Omdat het te saai is om te praten over de komende 3 weken lang 6 behandelingen per dag, vind ik het vandaag een uitgelezen dag om mijn nieuwe woordenboek te introduceren.

Want gewone woorden krijgen toch écht een andere betekenis nu ik hier & daar wat kanker heb.
Uitspraken ook trouwens.
Dat wil ik maar eens gaan delen. Op mijn manier.
Want wat de Dikke van Dale kan, kan ik ook.

De Kale van Dale deel 1

(in een niet alfabetische volgorde, dat is zo´n gedoe)

gevaar-lijk        : blind terminaaltje in ´n ferrari

avontuur-lijk    : terminaaltje die z´n hoogtevrees overwint door van de Eiffeltoren af
                          te jumpen

schijt-lijk          : terminaaltje die z´n hoogtevrees overwint door van z´n deurmat af te
                          stappen

wonder-lijk      : pessimist die zich heeft dood gelachen

verwonder-lijk : en daar zelf verbaasd over is

ongelofe-lijk    : en ´t ook niet gelooft

natuur-lijk       : dooie in de duinen

onge-lijk         : dooie waarvan het ene been korter is

veronge-lijk   : alstie zelf vindt van niet

moge-lijk       : kan zijn dattie dood is

onmoge-lijk   : die sowieso niet

ge-lijk             : dooie belg

g-leich           : duitser die op commando dood gaat

moncoloog    : oncoloog met ´n monoloog

thumor          : tumorhumor

zorgaanbod   : keuze uit heel veel zorgen

klys-maatje   : een lotgenootje die ´n koffieklysma zetten voordoet

terminallemaal : we gaan allemaal een keer dood


Top 10 luguberleuke opmerkingen
(vooral als anderen het niet doorhebben)

- ik ben doodmoe
- ik moet m´n deadline halen
- ik verveel me dood
- ik laat me niet kisten. Jij?
- ach ja, mensen komen & gaan
- nou joh, zand erover! Bij jou dan..
- jij ziet er zelf ook nog goed uit
- hè hè, leef jij ook nog?!
- dead happens a lot!
- dead sucks!


Leukste top 3 van ontvangen sms-jes
Op 3
Je viert Hemelvaart 2013 gewoon hier, neem ik aan?

Op 2
Ik heb dit jaar geen knoppen aan m´n hortensia´s. Dat je niet denkt dat je de enige bent met problemen.

Op 1 -met stip-
Je bent n goede vangst voor mannen met bindingsangst. Dus wat zeur je nou?


Levensvragen en zo

Levensmoe?
Doodmoe bedoel je.

Stinktenen?
Wacht maar tot ik dood ben.

Dokter, ben ik al dood?
Bijna, mevrouw.

The sky is the limit?!?
The sky is the blóódy limit for me!!

Godverdomme of hemeltjelief?

Lees ik nou in het boek van wijlen drs. H. Trentelman dat 80% van de ondervraagde oncologen in Amerika zelf géén chemo zouden ondergaan??
Hebben die oncologen daar de Eed van Hypocrites afgelegd ipv Hippocrates?

Ik, alleen? Ik heb nog nooit zoveel naar mezelf geluisterd.

Ik, sneu? Ik heb nog nooit zoveel daadkracht gehad.

Mijn leven is van onschatbare waarde. Blijkt het toch betaalbaar te zijn. Alleen niet volgens mijn verzekeraar.

Ik wil mijn levenslust voeden. Niet m´n doodsangst.

Ik maak andere keuzes vanuit vertrouwen dan vanuit angst.

Ik dood de tijd.
Tuurlijk. Alsof je een staartklok wurgt. Of je horloge met messteken ombrengt.

Vandaag ben ik in m´n eentje.
Mijn borstprothese had niet zo´n zin om mee te gaan.

Sudden death in het voetbal vind ik opeens zielig.


OK, deads all folks!


1 opmerking:

  1. He kanjer.
    Ze zijn goed!!!
    Hoe gaat het met je?
    Een heeeeele dikke knuffel van mij.
    Liefs Joke.
    ps. vandaag was ik ook in mijn eentje naar mijn werk.

    BeantwoordenVerwijderen